LA MEVA TORNADA A L'ESCOLA



¡¡Ay mare!!   On M’he ficat?.
La meva àvia quan jo era joveneta..…(“només una miqueta més que ara eh!!), em deia, (“Nina, tú moriràs per la boca com els peixos) i… ara ho entenc. Un día tot xerrant fora d’horaem vaig enterar del programa SEFED,i hi vaig anar, i vès per on, encara estic aquí. Tirant endavant amb el curs, que prou que em costa, que a més a més ara em diuen que haig de fer un escrit pel Blog de la nostra empresa simulada RAÏMIVI, que es dedica a l’elaboració de vins i caves. Jo no estic massa ficada en aquest món, però soc nascuda al Penedès i a casa meva teníem vinyes on conreàvem tres varietats de les més típiques d’aquesta zona: Parellada, Xarel·lo i Macabeu. Solia acompanyar a la meva familia a la verema, encara que la veritat sigui dita, jo no treballava gaire…. però m’agradava tombar per les vinyes, assentar-me a l’ombra de les oliveres amb tota la colla, quan venia l’àvia amb el dinar per tots i esperar que arribés el tractor i descarregués el raïm a casa, perquè  sobretot m’agradava l’hora de trepitjar el raïm amb els peus, junt amb els meus germans i una colla de “quitxallatots junts ens ho passavem força .

A mi m’agraden els vins blancs i rosats, el cava i una bona mistela per acompanyar un postre tant típic com el músic. Però no tant sols per beure, sinó que també quan cuino sempre hi afegeixo un raig i  “que bo que queda tot”.  Us afegeixo una recepta, a veure si us agrada.


SALMO AL CAVA

Ingredients: Supremes de salmó 2 per persona, cava Brut o Natura, 1 ceba petita, panses sense pinyol, prunes ò dàtils.
En una plata de forn posem el salmö amb sal i pebre (al gust), afegim el cava, que quedi cobert i el posem al forn uns 10” a uns170ª.
Mentrestant en una paella sofregim la ceva, amb una mica d’oli i molt picada, quan estigui cuita afegim les panses i les prunes o els dàtils i ho deixem coure una mica 2-3”, afegim cava i el suc de la plata del forn i deixem que facixup-xup” a foc baix 3-4” i tot a quest preparat l’afegim a la plata amb el salmó i ho tornem a posar al forn uns 8-10” que s’acabi de coure.
No he posat mides pero jo per 12 supremes (6 persones) poso una botella de cava, millor si queda amb suquet
Depèn con siguin de gruixudes les supremes controleu la temperatura del forn.
¡¡¡ BON PROFIT !!!!

Antonia Marcé

Comentarios

Entradas populares de este blog

PROCÉS DE L'ELABORACIO DEL VI

PROMOCIÓ VIJAZZ