viernes, 30 de septiembre de 2011

IMPRESSIONS DEL BUSINES TOUR 2011

Aquesta jornada va ser molt enriquidora per als alumnes del SEFED, però volem saber què pensen les monitores i els hem fet la següent pregunta:

"¿QUINA HA ESTAT LA VOSTRA IMPRESSIÓ?"

Carme Sogas Mitjans
Monitora d´Autoaprenentatge


Com a monitora vull destacar la il·lusió i l´interès de tots els alumnes de RAÏMIVI  alhora de preparar la trobada, cosa que es va notar en totes les accions que cada grup de treball va desenvolupar, actuant com autèntics professionals i aconseguint molts bons resultats.

També vull agrair l´atenció i la predisposició a participar que van tenir tots els SEFEDs convidats ja que van fer possible que la trobada fos un éxit en tots els aspectes.

Per últim, felicitar a tots els participants amb el convenciment de que aquesta experiència els ha demostrat que tenen capacitat per tirar endavant qualsevol repte que es proposin,  ja que aquests actes permeten fer una formació integral en la que els alumnes passen de fer una formació simulada a fer una formació real, on tenen una gran oportunitat d´aprenentatge i poden fer aflorar totes les seves capacitats en un context real, fet que els aporta una gran seguretat personal, derivada de la satisfacció professional.

Moltes felicitats!!!



Barca González Rodríguez
Monitora Departament Financer


Crec que aquestes jornades son molt enriquidores per els alumnes per diferents motius; un d'ells és com organitzar una acció comercial. Els punts principals a tenir en compte: han de planificar, organitzar i preparar el necessari; els permet parlar en públic que en principi dóna molta por, però, a la llarga l´alumnat adquireix molta seguretat i queda molt satisfet; i finalment els permet fer pràctiques de negociació i relacionar-se amb altres alumnes SEFED i tenir recursos per fer exposicions en d´altres indrets.
En aquestes jornades, en definitiva, passem de la simulació a la realitat.


Àngels Masachs
Monitora del Departament Comercial

L’objectiu principal d’aquesta  jornada va ser fer participar als alumnes – treballadors de l’empresa simulada- en una acció comercial que els hi va permetre adquirir una experiència real i desenvolupar a través d’una metodologia activa les capacitats i competències que demanen les empreses.

La jornada d’activitats es va desenvolupar a l’edifici de La Fassina seu de l’empresa simulada Raïmivi, on es va realitzar principalment l’acció de màrqueting i compravenda entre les diferents empreses participants. Finalment, és va realitzar una visita guiada a l’empresa “Torres”.

La jornada “Business Tour”, anomenada així pels propis alumnes,  va ser valorada en general de forma positiva, tant pels alumnes participants, com pels propis organitzadors (alumnes i monitors).
Malgrat la dificultat que implica el desenvolupament d’aquest tipus d’activitats, ja que no es deixen de realitzar les altres tasques pròpies  del departament Comercial la participació de l’alumnat va ser molt alta – van participar tots els alumnes dels diferents departaments- i les seves impressions van resultar gratificants.

Des del nostre punt de vista, com a monitores, els objectius que ens havíem proposat es van assolir àmpliament.

Aquestes accions de màrqueting, permeten l’ intercanvi d’experiències amb d’altres alumnes de diferents centres, i per l’altra, posa en pràctica tots aquells coneixements apresos en relació a la comercialització dels productes (màrqueting, tracte amb els clients, atenció al públic, etc) i la realització d’operacions comercials amb una enorme semblança a les de les empreses reals.




BUSINESS TOUR 2011

Divendres 18 de març va tenir lloc a RAÏMIVI SEFED,SAS , una trobada entre diversos SEFEDs.
   Tot va començar el mes de febrer quan vàrem assistir al meeting point organitzat per Menage i Hoteleria de Tàrrega, on els participants de RAÏMIVI portaven una oferta de cava en la que es va oferir la possibilitat de visitar les nostres instal·lacions i les "Bodegas Torres", a tots els SEFEDs que fessin una comanda dels productes ofertats.
   Per preparar aquesta trobada ens vam organitzar per grups, fent les següents tasques: realització de les acreditacions, preparar la presentació de la nostre empresa, negociacions i una visita guiada a les instal·lacions de Raïmivi, SAS.

PRESENTACIÓ DE LA NOSTRA EMPRESA
  La jornada va començar a primera hora del matí amb l´arribada dels Sefeds convidats. El grup responsable de recepció els va donar la benvinguda. A la sala d´actes, la nostra coordinadora  Dolors Carbó va fer una petita introducció, donant pas als nostres companys encarregats de fer la presentació de la nostre empresa RAÏMIVI.
  Desprès de tota la jornada, vam fer un petit recull de les impressions dels companys, segons les funcions que van realitzar.


Entrevista a la Glòria, component de la presentació:
- El temps que heu disposat  per preparar-vos ha estat suficient?
- Sí, perquè es va compaginar la feina diària que fem al SEFED amb la preparació de la presentació; aproximadament dues setmanes.
- Com es va organitzar la feina?
- Amb l’ajuda de les monitores vam acabar de polir tot el que ens haviem preparat, i per acabar vam perfilar la part que li tocava de dir a cada company.
- Com valores aquesta experiència?
- Ha estat una exèriència molt bona, desprès de l’esforç de preparar i fer la presentació amb satisfacció, tot va sortir molt bé. Estem contents d'haver fet la feina ben feta.
- Ho tornaries a fer?
- Sí,  perquè la experiència va ser molt gratificant. El fet de parlar en públic ens dóna una seguretat que no tens si mai no ho has fet.

Petita entrevista a la Jenny, que juntament amb el Tomàs van fer la visita guiada per les instal·lacions de Raïmivi:
    - Com va ser l’experiència de ser guia per un dia?
En principi va ser bona, ja que la gent que vaig acompanyar per les instal·lacions de La Fassina en general estaven molt interessats per la història del edifici i per veure las aules on desenvolupem les nostres activitats educatives.
     -     Com es va preparar la visita?
Els antecedents històrics de la població els varem buscar per Internet i més concretament els de La Fassina ens els varen facilitar las monitores i la coordinadora del Sefed.


NEGOCIACIONS
   Les negociacions van ser tot un èxit, gràcies a una meticulosa organització tant en l’espai com en el temps. L’aula de negociació estava organitzada en taules numerades per agilitzar l’acció comercial. En el moment de rebre els convidats se’ls hi donava una acreditació i la seva ubicació a l’ aula. La negociació va tenir una durada d’ una hora durant la qual els convidats es van mostrat molt participatius.

VISITA "BODEGAS TORRES"
Tots els assistents van poder disfrutar d'una interessant visita a les "Bodegas TORRES".

CLOENDA
Voldriem agrair a tots els sefeds convidats; (Intercala, Glups i Protect Laboral), la seva participació en aquest acte i la seva predisposició a col.laborar durant tota la jornada i felicitar a tots els companys de RAÍMIVI  amb el convenciment de que va ser una experiència molt enriquidora.



EVENTS RAÏMIVI: III VITAST La consolidació d'un acte

Els alumnes del segon semestre del 2010 van organitzar el III VITAST.
A continuació us expliquem la seva experiència:
Recordem que el VITAST és una acció comercial en la que participen tots els alumnes, éssent l’objectiu principal la projecció de la nostra empresa dins la xarxa d’empreses simulades per promocionar i donar a conèixer els nostres productes.

En la preparació d’aquest acte, els alumnes-treballadors del segon semestre del curs 2010, van tenir la oportunitat de treballar una sèrie de competències a nivell real ja que totes les tasques estan condicionades per unes dates d’execució i entrega obligant-los a treballar a un ritme accelerat, amb un alt nivell de competència i exigència, acostant-se molt a l’empresa real.
Entre les feines a fer, podem destacar la necessitat de treballar en equip, la oportunitat de conèixer més de prop el mon del vi, aprendre a programar, estructurar els diferents actes, fer presentacions en públic, preparar les negociacions amb els clients...

En el tercer VITAST vam tenir l’avantatge de disposar de molts recursos i material de les altres edicions per la preparació de tots els actes però volem destacar la capacitat d’innovar per part dels alumnes.
Es va considerar com a fet important donar una imatge de professionalitat i els mateixos alumnes van suggerir anar tots vestits  seguint un mateix criteri.
En la presentació de l’empresa, on van explicar tot el procés d’elaboració i ensenyar tots els nostres productes, van sorprendre als assistents amb una historia molt original dels inicis de la nostra empresa , arrancant uns aplaudiments del púbic, cosa que va suposar una grata sorpresa per els alumnes que van fer l’exposició. També es van donar a conèixer algunes dades econòmiques de l’exercici de l’any 2010 donant una dimensió més real a l’empresa simulada.



En l’acte del tast com a novetat es va incorporar un maridatge comentat entre la música i els nostres vins (vins cedits per l’empresa TORRES, la nostra empresa matriu) buscant la relació harmònica entre els vins escollits i la música interpretada,  combinació que va aconseguir formar un conjunt sorprenentment harmoniós que potencià el sabor dels vins i els hi va donar nous matisos.



També cal destacar en aquesta tercera edició la participació dels membres de l’Escola de Cambrers del Centre de Formació Ocupacional Francesc Layret que van preparar la sala i les taules i ens van impressionar amb el servei dels vins seleccionats, ja que anaven tots molt ben uniformats i van servir amb molta professionalitat.

-  Una altre novetat fou la decoració de la sala del VITAST on es va disposar d’un espai on van exposar una petita col·lecció d’estris de pagès i  atuells antics molt ben disposats.


Els assistents van poder fer una visita guiada per les instal.lacions de RAÍMIVI SEFED de la mà de dues de les nostres alumnes.

  
Per finalitzar les rondes de negociació que van estar organitzades amb molta  cura, tenint en compte l’espai i el temps a disposar per donar el màxim rendiment, fent moltes operacions de compra-venda on també vam tenir la novetat de fer un petit obsequi als participants dels sefeds convidats i una rifa dels vins del tast tot fent la coenda del III VITAST.


Així doncs, donat que la tercera edició del VITAST va ser tot un èxit esperem que n’hi hagin moltes més i que tots els participants continuïn innovant i no ens deixin de sorprendre
















































































.












martes, 27 de septiembre de 2011

CONCURS DE CARTELLS IV RAÏMIVI TAST


Els alumnes del segon semestre del 2011 han participat en el concurs de cartells del IV RAIMIVI TAST.
Aquest concurs és una activitat a cavall del projecte d’informàtica i de marketing , en la que els participants han tingut la oportunitat d’expressar-se lliurement tenint en compte les bases presentades.
Això els ha permès promoure la seva capacitació digital i així augmentar les seves habilitats i ús de programes informàtics concrets com el PowerPoint, Paint, Publisher, Photoshop, Gimp…
Volem assenyalar la gran motivació dels alumnes i la qualitat de molts dels cartells presentats.
A continuació podeu veure el cartell guanyador i els tres finalistes que han estat escollits pels propis alumnes:

Cartell guanyador fet per Isis Méndez;

 
  














Cartells finalistes fets per;
Carmen Ordoño 

















Pepi Egea 


Mónica Garcia

















































































































jueves, 22 de septiembre de 2011

QUALIFIQUEN 19 VINS DEL PENEDÈS COM EXCEPCIONALS

El SEFED de Vilafranca  ja comença a fer olor de vi, s’acosta el VITAST i per ambientar-nos què millor que posar-nos al dia.
Cada any es qualifiquen els vins i en Robert McDowell Parker, Jr. és un crític de vi nord-americà, considerat dels més influents del móntant pel que fa al preu que assoleixen els vins segons com els valori, com respecte a la influència que té en la producció de vi. Es considera que hi ha alguns productors que "parkerizan" el seu vi, és a dir, l'adapten al que creuen el gust d'aquest crític amb la finalitat d'obtenir una alta puntuació.
L'estadística ens diu que qualsevol vi que arriba a més de 97 punts té una revaloració important, i que habitualment els vins per sobre dels 100 punts es venen per sobre dels 500 dòlars l'ampolla. No hi ha dubte que les qualificacions atorgades són un important motor de vendes.
No obstant , això no és igual per a tots els vins ja que com més gran prestigi i reconeixement internacional té el vi menys l'afecta.

El crític de vi americà Jay Miller, i mà dreta de Robert Parker, qualifica 19 vins del Penedès d'excepcionals

Informació extreta del bloc de la DO Penedès (19/07/2011)
Recentment ha estat publicada la llista definitiva 2011 de puntuacions del prestigiós crític de vi Jay Miller després de la seva visita al Penedès. En ella hi podem destacar, amb més de 90 punts a 19 vins pertanyents a 8 cellers de la Denominació d’Origen Penedès, citats a continuació.
Negres
96 punts - 2007 Torres Reserva Real
95 punts – 2006 Torres Reserva Real
93 punts - 2007 Torres, Mas la Plana
92+ punts -2007 Jean Leon, Zemis Merlot
90 punts - 2008 Alemany i Corrio, La Lluna la Pruna
90 punts - 2008 Alemany i Corrio, Pas Curtei
90 punts - 2007 Albet i Noya, Belat
90 punts - 2006 Albet i Noya, Reserva Marti
90+ punts - 1998 Albet i Noya, Reserva Marti
90 punts - 2007 Can Ràfols dels Caus, Terraprima
90+ punts - 2007 Alemany i Corrio, Sot Lefriec

Blancs
92 punts - 2007 Can Ràfols dels Caus, El Rocallis
92 punts – 2009 Cal Raspallet, Nun Vinya dels Taus
91 punts - 2009 Alemany i Corrio, Plou i Fa Sol
91 punts - 2007 Can Rafols Dels Caus, La Calma
90 punts - 2008 Albet i Noya, El Blanc Xxv
90 punts - 2010 Can Ràfols dels Caus, Terraprima
90 punts - 2007 Jean Leon, Vinya Gigi Chardonnay
90 punts – 2009 Agustí Torelló Mata XII Subirat Parent

jueves, 15 de septiembre de 2011

BASES DEL CONCURS PER LA RENOVACIÓ DEL LOGOTIP DE RAÏMIVI,SAS

Hola a tothom !!!
Us informem que posem em marxa el concurs de renovació del logotip de RAÏMIVI,SAS. D’aquesta manera volem potenciar i posar al dia la nostra imatge corporativa.
Així doncs, us animem a totes i tots a que participeu de manera activa en el disseny.
Esperem la vostra participació!!!

1. PARTICIPANTS
Qualsevol ALUMNE o EXALUMNE que hagi participat en el programa SEFED. Es  podrá  participar de manera individual o formant equips, malgrat que no es podrà pertànyer a més d’un equip .
Cada participant o equip podrà presentar fins un màxim de 3 treballs.

2.
TERMINI
El termini per presentar els dissenys s’iniciarà el 13 de juliol   i finalitzarà el dia 30 de setembre de 2011. Durant aquest període, els concursants han de lliurar els seus treballs a l’adreça de correu Raimivi.Sefed@gmail.com.

3.
TEMA
El logotip resultant ha de tenir relació amb l’activitat econòmica de l’empresa RAÏMIVI, SAS.
 -Empresa dedicada a l’elaboració i comercialització de Vins, caves, brandis, Moscatells, Portos. Ha d’adaptar-se a qualsevol suport de difusió (paper, carta, targes, cartells, correu electrònic, pàgina web…).

4.
PRESENTACIÓ
El disseny del logotip s’ha de presentar  en format  jpg , que permeti la seva reproducció en una escala de grisos, en paper imprès. El format de presentació serà com a màxim de 3X3 i pot representar qualsevol figura geomètrica.

5.
IDENTIFICACIÓ
S’ha de fer constar el nom de la persona o integrants de l’equip seguida de l’extensió.
Exemple:  Laura_Martinez.JPG

6. JURAT
S’encarregarà de valorar les propostes presentades. L’equip de monitores conjuntament amb la coordinadora farà una primera selecció de 5 logotips. Finalment es farà una votació oberta a tots els alumnes i exalumnes a través del Facebook.

8.
CONSIDERACIONS
L’obra premiada restarà com a propietat de l’empresa simulada RAÏMIVI, SAS i serà inclosa en tota la documentació de l’entitat que es cregui convenient.
9.  CRITERIS DE VALORACIÓ
Es valoraran els següents criteris
Ø  Facilitat d’identificació del logotip amb l’empresa.
Ø  Disseny innovador i creatiu.
Ø  Fàcil adaptació a qualsevol suport de difusió de la documentació
Ø  És condició imprescindible que el logotip sigui original